مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۸
1402/12/20
مشارکت 90 سمن در حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
وبدا؛ معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون 90 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت استان مشارکت و فعالیت دارند.
 
به گزارش وبدا، مهندس عبدالواحد رحیمی در تشریح این خبر اظهار داشت: طی سال های اخیر انجمن حمایت از بیماران سرطانی، موسسه امدادگران عاشورا، انجمن حمایت از بیماران خاص، انجمن حمایت از بیماران ام اس، انجمن حمایت از بیماران کلیوی، جمعیت همیاران سلامت روان و سمن‌های حوزه ورزش و جوانان بیشترین مشارکت و همکاری را داشته اند.
 
وی افزود: باراه اندازی موسسه حمایت از کودکان دچار ناهنجاری های بدوتولد(محکم) تاکنون به 13 کودک برای انجام عمل جراحی رایگان شکاف لب و کام، آترزی گوش، آرتزی مقعد و ... کمک شده است.
 
مهندس رحیمی ادامه داد: همچنین در راستای تحقق جوانی جمعیت و فرزندآوری، سال گذشته به همت اداره هماهنگی امور اقتصادی و جلب مشارکت های مردمی دانشگاه علوم‌پزشکی، سمن سلامت بانوان(سبا) در استان راه اندازی شد.
 
وی اضافه کرد: این سمن با برگزاری همایش اصلاح سبک زندگی و تاثیر آن در کمک به درمان ناباروری، ویزیت رایگان زوجین نابارور و ... در تحقق جوانی جمعیت نقش آفرین بوده است.
 
معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: همچنین درراستای حمایت از کودکان مبتلا به سیستیک فیبروزیس، سمن حمایت از این کودکان در استان راه اندازی شد.
 
وی گفت: شعبه دوم انجمن امدادگران عاشورا امسال در شهرستان فرخشهر نیز دایر گردید که خدمات ارزنده ای به بیماران مبتلا به سرطان داشته است.
 
مهندس رحیمی خاطرنشان کرد: این انجمن ها علاوه بر حمایت های مالی از مددجویان، در تامین تجهیزات پزشکی همچون کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز، تخت بیمارستانی و مابقی اقلام مورد نیاز بیمارانِ تحت پوشش، مشارکت دارند.
 
به گفته وی؛ امسال در جهت ارتقا و توانمندسازی سطح سمن های حوزه سلامت، 4 دوره آموزشی با عناوین مختلف از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد برگزار گردید.
تعداد بازدید:
209
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal