مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۸
1402/12/21
خروج توده 5کیلویی از شکم خانم 57 ساله در شهرکرد
وبدا، سرپرست مرکز آموزشی درمانی هاجر(س) شهرکرد گفت: عمل جراحی تخصصی برداشت رحم میوپاتی با وزن 5 کیلوگرم از شکم خانم 57 ساله با موفقیت انجام شد.
 
به گزارش وبدا؛ دکتر ندا صیفی در تشریح این خبر اظهار داشت: بیمار با علائم خونریزی های مکرر به بیمارستان مراجعه و با تشخیص دکتر ستاره فاتحی فوق تخصص زنان بیمارستان هاجر(س) تحت عمل جراحی قرار گرفت.
 
وی افزود: عمل جراحی برداشتن رحم مشکوک به سارکوم به وزن 5 کیلوگرم و با ابعاد 20 در 30 سانتیمتر، به مدت دو ساعت در اتاق عمل مرکز آموزشی درمانی هاجر(س) شهرکرد با موفقیت انجام شد.
 
به گفته وی؛ در حال حاضر حال بیمارخوب و رضایت بخش است.
 
دکتر فاتحی فوق تخصص زنان در پاسخ به این سوال که در چه مواقعی عمل برداشتن رحم یا هیسترکتومی انجام می شود گفت: خونریزی‌های شدید در دوران قاعدگی، احساس درد طولانی‌مدت در قسمت لگن، وجود تومورهای غیر سرطانی (فیبروم)، سرطان تخمدان، سرطان رحم، سرطان دهانه رحم یا لوله فالوپ در قسمت رحم، بیماری‌های عفونی، آندومتریوز و آدنومیوز از جمله بیماری هایی ست که منجر به عمل جراحی و خروج رحم می گردد.
 
شایان ذکر است: میوپاتی یا ماهیچه‌آسیبی نوعی بیماری عضلانی است که در آن عضلات عملکرد خود را از دست می‌دهند در نتیجه ضعف عضلانی ایجاد میشود.
تعداد بازدید:
360
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:9
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal