۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
1402/12/16 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/inde555x.jpg
تسهیل روابط دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با دانشگاه های عراق
وبدا؛ نشست برخط اعضای سفارت ایران در کشور عراق با دکتر اعرابی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
 
به گزارش وبدا، در این نشست بصورت آنلاین حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و دکتر محمدجواد نجفی مسئول بخش علمی و دانشگاهی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان چهارمحال و بختیاری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، جمعی از اعضای هیئت رییسه و مدیر امور بین‌الملل دانشگاه مذاکره و گفتگو کردند.
 
دکتر اعرابی در این نشست به تشریح ظرفیت های دانشگاه در بخش های مختلف آموزشی، پژوهشی، توریسم درمانی و الگوهای موفق بهداشت پرداخت.
 
وی افزود: وجود اعضای هیئت علمی و اساتید برتر، رشته های تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکترا، تحصیل دانشجوی خارجی از کشورهای پاکستان و افغانستان در این دانشگاه، کسب اعتبار علمی زیر هزار در نظام رتبه بندی جهانی تایمز در سال 2023 و اخذ مجوز (IPD) پذیرش بیمار خارجی در بیمارستان استان از جمله ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برای جذب دانشجویان بین الملل و بیماران خارجی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز در این نشست گفت: پیش بینی امکانات رفاهی و اقامتی، وجود مترجم زبان عربی، سایت فعال جهت معرفی ظرفیت های دانشگاه و گردشگری استان و برقراری ارتباط با شرکت های واسطه گر در معرفی و جذب دانشجویان عراقی و بیماران عراقی در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد موثر است.
 
وی افزود: افزایش تعامل و همکاری های مشترک بین دانشگاه های دو کشور، ارائه خدمات در برخی بخش های بیمارستان 210 تخت خوابی نجف از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و فراهم کردن شرایط برای حضور اساتید پروازی در دانشگاه های عراق را از دیگر موارد حائز اهمیت بیان کرد.
 
دکتر محمدجواد نجفی مسئول بخش علمی و دانشگاهی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز در این نشست گفت: انعقادتفاهم نامه های همکاری فی مابین دانشگاه های دو کشور، حضور در نمایشگاه های بین المللی در عراق و سفر مقامات دانشگاهی هر دو کشور و بازدید حضوری دو طرفه می تواند در تسهیل روابط اثرگذار باشد.
تعداد بازدید: 381
Powered by DorsaPortal